- 68 % společností z celého světa reagovalo v uplynulých 12 měsících na snahy analytiků Fidelity International o angažovanost
- 43 % dotázaných analytiků společnosti Fidelity věří, že společnosti mohou splnit cíl nulových emisí do roku 2050
- Regulace, vládní podpora a aktivita akcionářů – to jsou hlavní oblasti, které by měly pomoci zlepšit environmentální politiku společností
Dosažení nulových emisí je zásadní pro přežití naší planety, nicméně dosažení tohoto cíle je stále jednou z nejtěžších výzev, kterým svět doposud čelil. Povzbudivé je, že podle každoročního průzkumu analytiků společnosti Fidelity International (Fidelity) v oblasti ESG mají společnosti i nadále zájem spolupracovat se svými podílníky na tom, jak zlepšit úsilí v oblasti udržitelnosti. Uvědomují si totiž rychle se měnící fyzické i ekonomické prostředí, a i posuny v regulaci kolem nás.
Průzkum analytiků ESG společnosti Fidelity shromažďuje názory vlastních analytiků z celého světa a tyto informace sbírá zdola nahoru. Šetření probíhá formou přibližně 20 000 interakcí jednotlivých společností, přičemž zjišťuje klíčové trendy v oblasti ESG ve firemním prostředí.
Analytici společnosti Fidelity uvedli, že jimi pokrývaných 68 % společností z celého světa reagovalo na jejich snahy o angažovanost v posledních 12 měsících. V čele stojí společnosti v Japonsku, kde se v posledním roce ochotně angažovalo 89 % z nich, následované společnostmi v regionu EMEA / Latinské Ameriky (83 %) a v regionu Asie a Tichomoří bez Číny a Japonska (71 %).
Společnosti zaostávají v posunu k nulových, ale rizika jsou reálná
Pouze 43 % analytiků společnosti Fidelity se domnívá, že společnosti mají v současné době splnitelný cíl nulových čistých emisí do roku 2050, což zdůrazňuje naléhavost urychlení plánů nulových emisí. Společnosti se však probouzejí a uvědomují si rizika nesplnění cílů. 85 % analytiků společnosti Fidelity se domnívá, že se společnosti zabývají hrozbami, které pro jejich podnikání představují možné změny klimatu a přírody.
Tři nejúčinnější způsoby, jak dosáhnout změny
I když je jasné, že k dosažení čisté emisní nuly vede ještě dlouhá cesta, analytici společnosti Fidelity identifikují tři oblasti, které by měly podnítit zlepšení ekologických postupů společností: regulace, vládní podpora a akce akcionářů.
Jenn-Hui Tan, ředitelka pro udržitelnost ve společnosti Fidelity International, k tomu říka:
“Přestože se společnosti mohou opožďovat oproti svým plánům, roste povědomí o hrozbách, které představuje teplejší klima a zhoršující se stav ekosystémů, což je silnou motivací k tomu, aby se firmy v této oblasti angažovaly. Navzdory ochotě společností zapojit se, náš průzkum zdůrazňuje, že je před námi ještě dlouhá cesta a že společnosti potřebují neustálou podporu při dosahování cílů nulových emisí. Regulace, vládní pobídky a akce akcionářů hrají klíčovou roli při vytváření příznivého prostředí pro úspěšný přechod firem na čistou nulu, přičemž je třeba si uvědomit, že dlouhodobé rozhodování si žádá pečlivé zvažování kompromisů a omezení jak v oblasti finančních cílů, tak cílů udržitelnosti, a to na pozadí nejistých makroekonomických podmínek.”
Zdroj: Fidelity International